Gönüllü Çalışma Kampları

Yurt içinde veya yurt dışında gönüllü olarak çalışmanın karşılığında size yanlızca 3 öğün yemek ve ücretsiz konaklama verileceğini muhakkak çok basit bir aramayla bulabilirsiniz!Fakat internette yaptığınız arama size bu yapacağınız gönüllülük ile birlikte dünyanın farklı ülkelerinden dostluklar kuracağınızı,farklı yemekleri,kültürleri ve davranışları bu kadar yakından tanıma fırsatı vereceğini ,İngilizcenizi geliştireceğinizi(pratik yaparak)hayatınızda unutamayacağız anlar ve anılar yaşayacağınızı büyük ihtimal herhangi bir sitede bulamayacaksınız.

İlk olarak gönüllülükle couchsurfingden ağırladığım Koreli arkadaşım sayesinde tanıştım.Adam taa Korelerden Türkiye'de 2 haftalık gönüllü projesinde çalışmak için gelmiş.İlk başta çok garip gelmişti bana,çünkü haberim yoktu gönüllülük neydi,nasıl yapılırdı ve nasıl başvurabilirdim.

Kısacası,gönüllülüğün aslında sözlük anlamı herhangi bir maddi karşılık beklemeden fiziksel veya zihinsel olarak emek harcayarak karşı tarafa yararının dokunması.Benim bahsedeceğim bu projeler genelde 2-3 hafta arası oluyor.Karşı taraf senin 3 öğün yemeğini ve konaklamanı sağlıyor.Günde 4-5 saat çalışıyorsun.Haftada bazen 5 gün bazen 6 gün çalışıyorsun ev sahibine bağlı biraz o.Türkiye'de ki gönüllü çalışma kamplarında mesela haftada 6 gün günde 5 saat çalışıyorsun.Almanya'da haftada 5 gün günde 6 saat çalışmıştım ben.Dediğim gibi belli bir standart yok.Yapacağın işi erken bitirirsen bazen 4 gün çalışıp 3 gün tatilde yapabiliyorsun.Tatil günleride konaklama ve 3 öğün yemek ev sahibine ait oluyor hatta hafta sonları bütün uluslararası gönüllülerle geziler yapılıyor,bulunduğun yerin yakınındaki yerleri ziyaret edebiliyorsunuz.

Gönüllü çalışma kamplarına Gençtur aracılığıyla başvurdum.2015 yazında Almanya'nın Cottbus/Calau kentinde bir çiftlikle gönüllü olarak 3 Türk 2 Alman 2 Koreli 1 Rus 1 İspanyol 1 Meksikalı çiftlikte rutin işlerde çalışmıştık.Hayvanları besledik meyve topladık daha sonra onları reçel yaptık sonra çiftlikte yer alan eski eşyaları ve bisikletleri tamir ettik.Bu kampım 3 hafta sürmüştü en uzun gönüllü kampımdı.Hafta sonları yakında yer alan Leipzig ve Berlin'i gezdik.



Bir diğerine 2016 yazında ülkenin içinde bulunduğu ekonomik ve siyasi durumundan dolayı yurt içinde yapmayı tercih ettim fakat yurt içinde ki kamplarada yabancılar gelmekten vazgeçti ve bir çoğu iptal oldu.Bende tek yabancı gönüllülerin geleceği Şirincede ki Nesin Matematik Köyü'nde 2 Fransız ve 1 Hollandalı ile birlikte gönüllü olarak çalıştım.Derslerden önce sınıfları temizledik ve ordada bahçe işlerinde çalıştık.(Telefonum o dönemde arızalı olduğu için maalesef o dönemden herhangi bir fotoğraf ekleyemiyorum)

2017 yazında ise bir önceki kışı ve ilkbaharı ABD'de geçirdiğim ve orada çalışıp para biriktirdiğim için Almanya'da ki kamplara katılmaya karar vermiştim.O yaz Almanya'da iki tane gönüllü kampına katıldım ikiside üst üsteydi.İlkinde Stuttgart/Nagold'da bir gençlik merkezinde 3 Alman,1 Sırp,1 İspanyol,2 Ermeni,1 Çinli,1 Suriyeli ve 1 tane Belaruslu arkadaşlarla gönüllü olarak çalıştık.Ordaki gençlerin İngilizce konuşmalarına ve öğrenmelerine yardım ediyorduk ayrıca gençlik merkezinde mutfaktada çalışıyorduk.Diğer kampım ise yine Stuttgart'ta Bahlingen'deydi.Burda ise Bahlingen Belediyesinin restorasyon ve bahçe işlerinde 2 Rus,1 Alman,2 Türk,4 Fransız,1 İspanyol,1 Meksikalı,1 İtalyan,2 Ukraynalı ve 3 Çinli beraber çalıştık.Ayrıca orda ki yerel bir festivalin kurulumunada yardım ettik.




2018 yazında ise askerden geldikten sonra artık iş,güç vs başlamadan önceki son yazımda Türkiye'de iki kampta kamp liderliği yaptım.İlk önce Balıkesir/Kepsut Belediyesi ev sahipliğinde 2 Fransız,2 Cezayirli,1 İtalyan,1 Hırvatistanlı,1 Meksikalı ve 2 Türk eski evlerin olduğu bir sokakta evleri boyadık daha sonra yaşlı bakım evini boyadık ve bahçesine çiçekler ektik.Boş zamanlarımızda ve hafta sonu belediye bizi sürekli gezdirdi piknik yaptık köy evlerine misafir olduk.


İkinci kampımda da Isparta/Eğirdir'de 3 İspanyol,1 İtalyan,2 Cezayirli,1 Faslı ve 2 Türk belediyeye ait hayvanat bahçesinde çalıştık.İlk hafta biber ve erik topladık son hafta ise hayvanat bahçesinde yer alan hayvanları besledik.Hafta sonları bizleri şehire yakın yerlere gezmeye götürdüler ve boş zamanlarımızda Eğirdir Gölüne yüzmeye gittik.


Bulunduğum kampların hemen hepsinde aynı kurallar var.Hafta içi sabah kahvaltı 8 civarı olduğu için 7:30da kalkılıyor.Her gün grup içinde 2 gönüllü seçiliyor ve o 2 gönüllü tüm gün kahvaltı,öğle yemeği ve akşam yemeğini hazırlamakla sorumlu.2 kişide bulaşık ve temizlik işlerinden sorumlu oluyor.Hafta sonları ve boş zamanda mutlaka bir etkinlik oluyor.Kampta kişisel harcamalar size ait.Konaklama ise yine değişkenlik gösteriyor çadırda da kalabilirsin,spor salonunda da,hostelde de(ücretsiz tabii ki),yurttada veya belediyeye ait otelde de!

Şimdiye kadar bulunduğum 5 kamptaki ortamı,arkadaşlığı ve zamanı hiç bir paranın satın alacağını sanmıyorum.Eğer zamanınız varsa ve meraklıysanız farklı kültürleri tanımak,farklı ülkelerden insanlarla arkadaşlık kurmak ve gerçekten güzel zaman geçirmek istiyorsanız sizde gönüllü olun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar