Couchsurfing Nedir ve Nasıl kullanılır ?

Düşük bütçeli sırt çantalılar için bulunmaz bir nimettir Couchsurfing.Düşünsenize Paris'e gidiyorsunuz hem kalacak yere minimum 30 euro para vermeyeceksiniz,bununla kalmayacak bi de yerel insanlarla tanışıp onun evinde ''ÜCRETSİZ'' konaklayacaksınız.Daha da ileri gideyim kalmışken size Fransa mutfağından yemekler yapacak ve sizde o yemeği bir güzel afiyetle yiyeceksiniz.Münih'te evinde kaldığınız kişiler tatile giderken size anahtarını bırakacak istediğin kadar kalabilirsin diyeecek.Prag'da evinde kaldığımız kişi annesine sırf bizim denememiz için Çek yemekleri hazırlatacak. .Sırf bunlar bile insanı yola çeker. .
İlk aklınıza gelen şeyi tahmin edeyim.. Evinde kaldığımız kişilere nasıl güveneceğiz ? sorusu aklınıza geliyordur eminim.Merak etmeyin Couchsurfing referans sistemi ile işleyen bir uygulama.Örneğin benim referansım yokken birinde kalma şansım ne kadar düşükse İstanbula gelen birininde bende kalma şansı düşük.Neden çünkü ne kadar çok Referansın varsa kabul edilme şansın artıyor..İlk misafirim 2014 yılının Eylül ayında Kore'den Juhnyuk Choi'ydi.Yaklaşık bende 1 hafta kaldı Türk yemekleri yedik,rakı içtik,Türk kültürünü tanıttım,Gezdik tozduk beraber İstanbulda.Daha sonra İstanbul'da bulunan diğer Koreli arkadaşıda 1 gece bende kaldı.Böylelikle ilk yabancı misafirlerimi ağırlamış oldum.2'si de gayet olumlu referanslar yazdı benim hesabıma.Daha sonra 2 Macar,2 Arjantinli,2 Bosnalı ağırladım İstanbuldaki öğrenci evimizde.Bunların hepsi olumlu referans olarak dönüyor tabii ki.2015 yazında yaptığım İnterrail'de Viyana'da,Prag'da,Wroclaw'da,Berlin'de,Paris'te hem konaklamaya para vermedim hemde yerel kültürü,yerel yemekleri tanıma şansı elde ettim,çok iyi arkadaşlıklar edindim.Ayrıca İngilizcenize inanılmaz bir katkısıda olacaktır Couchsurfing onuda ekleyeyim.Pratik yapmanızı sağlıyor.Kısacası paranın geçmediği bir oluşum Couchsurfing.Sizde Couchsurfing'den misafir ağırlamakla başlayarak ilk adımı atabilirsiniz. .

Yorumlar

Popüler Yayınlar