Interrail Rota önerileri ve Maliyet

İnterrail yapmayı kafaya koydunuz ve nasıl olacağını az buçuk biliyorsunuz artık.En önemli sorulardan birisi İnterrail rotası nasıl yapılır ve interrail maliyeti ne olacak? sorusu olacak.
İstanbul'dan şimdilik yurt dışına tren bağlantımız ne yazık ki yok.O yüzden yapacağımız ilk iş bi kere interrail yapma kararını erkenden alıyoruz.Şimdi tek yapmamız gereken erken uçak bilet kovalamak.Hem zamandan tasarruf etmiş oluyoruz hemde dönüş bu şekilde kolay olacaktır.

Benim geçen sene yaptığım rotayı Budapeşteden başlattım.İstanbuldan 120 liraya erken bilet aldım.(Wizz-Air ve Pegasus ile gayet ucuza Budapeşte'ye uçabilirsiniz).Dönüşümü de Nice'den yaptım.Onuda Pegasus'un kampanyasından 120 liraya aldım.Hem zamandan kazandım hemde uyguna uçak biletini almış oldum.(Yaklaşık 4-5-6 ay önceden almıştım biletleri)

Benim rotam şu şekildeydi:Budapeşte(3)-Viyana(2)-Prag(3)-Wroclaw(2)-Berlin(3)-Amsterdam(2)-Rotterdam(1)-Brugge(2)-Paris(2)-Barcelona(4)-Nice(1)

Benim yaptığım rotayı yapabilirsiniz veya araya İtalyayı sıkıştırabilirsiniz.İtalya'dan başlayıp tersi rotayıda yapabilirsiniz. . .

İtalya'yı rotama dahil etmedim çünkü bana göre İtalya tarihiyle interraille hallolacak ve gezilecek bi ülke değil.Çünkü bunun Floransası var,Roma'sı var,Pisa'sı var,Napoli'si var,Sienası var yani var oğlu var.İtalya'yı Interrailden 6 ay sonra ziyaret ettim onun yazısınıda burda yayınlayacağım. 

Gelelim en çok merak edilen konu maliyete.Bi kere herkesin maliyeti farklıdır.Örneğin sigara kullanan birisi için İnterrail maliyeti sigara kullanmayan birisine göre minimum 100-150 euro farklılık gösterir.Çünkü sigara Avrupa'da pahalıdır.Lüksü seven 3 öğün dolu dolu geçsin isteyen,otelden başka bi yerde konaklamam abi diyen birisi ile Az yemek çok yer görmek hostelde konaklamak hostelde yemeğini kendi yapıp yiyen birisi içinde maliyet arasında uçurum vardır.Aynı zamanda gittiği her şehirde gece hayatı yaşamak isteyen birisi içinde maliyet farklıdır.Örneğin Macaristan'da Polonya'da Çek Cumhuriyet'inde 3 ülkede yaşadığın dolu dolu gece hayatı maliyeti sadece Paris'te 2 gece eğlenmene eşit olabilir.Tabii Eyfel'e karşı alır şarabını içersen maliyeti onun 0'dır.Çünkü güzel Şaraplar maximum 4 euro'dur Fransa'da. .

Benim 27 günlük interrail maceramda toplam harcama kalemlerim ise şu şekilde:
Uçak bileti gidiş geliş 240 TL
Tren ücreti 850 TL
Harcadığım Para 2200 TL(Konaklama+3 öğün yemek+Hediyelik eşya+Geri kalan Herşey)
Toplam:3300 Tl civarı o da yaklaşık 1000 Euro ediyor.
Şimdi bu para size çok büyük bi rakam gelecek muhtemelen.Ama muhtemelen günde 1 paket sigarada içiyorsunuzdur.1 yıllık kendinizi zehirleme maliyeti bile değildir Avrupa'yı baştan sona karış karış gezmek.Eğer bu para büyüyorsa gözünüzde ve Avrupa'yı görme hayaliniz varsa şu an sigarınızı bırakın ve kendinize bi kumbara alın.Hergün oraya sigara parasını atın ve görün bakalım ne kadar çok para birikmiş oluyor.Ha ben sigara kullanmıyorum diyorsan o zaman bugünden itibaren biriktirmeye başlıyorsun o zaman paranı..

Yorumlar

Popüler Yayınlar